Můj příběh

Jsem speciální pedagog, učitelka v mateřské škole a maminka dvou dětí.

Učím rodiče komunikovat a pracovat s dětmi láskyplně, s respektem a kreativitou.

Ráda bych i vám- rodičům, dala pocit, že s dětmi to všechno nekončí- ba naopak, vše krásné teprve začíná.

 

Jak jsem v sobě probudila experta

Dnes se svými dětmi, i s dětmi ve svém okolí, komunikuji jinak. Nekřičíme, neponižuji je nebo se nad ně nepovyšuji. Spíše diskutujme a na všem se dokážeme domluvit tak, aby obě strany byly spokojené.
Vím, jak s nimi pracovat v klidu, s úctou a respektem.
Děti potřebují cítit, že je někdo poslouchá, má rád a respektuje je, což se nestává úplnou součástí dnešní společnosti. Děti jsou přeci jen děti. A měla jsem to tak postaveno i já, když se nám narodila dcera Anička.
Velmi si užívám chvíle, jak v práci, tak doma, kdy vím, jak mám zareagovat, aby nebyl slyšet křik, pláč nebo povzdech.

....ale ne vždy tomu tak bylo

Když se však vrátím zpět do doby, kdy jsem studovala magisterský obor speciální pedagogiky a současně jsem pracovala jako asistent pedagoga, vnímala jsem výchovu a vzdělávání děti jinak. Stejně jako 80% dnešní populace. Byla jsem velmi impulzivní, vznětlivá a na vše jsem reagovala křikem.

Práce u různě znevýhodněných dětí mě naučila, že tyhle reakce mě více od dětí oddělují, než k nim přibližují. A tak jsem už v té době na sobě začala pracovat.

Pak přišlo narození dcery a já jsem měla pocit, že se ztrácím sama v čase, prostoru a že sama neumím naplnit čas smysluplně. Spadla jsem do rutinních úklidů, péči o manžela a dceru a sama jsem se nijak nerealizovala.

Nevěděla jsem, jak si s dcerou hrát, aby to bavilo jak mě, tak jí. Začala jsem pro ni vytvářet nějaké věci z papíru, ale bylo vidět, že to nebylo ono. Hodně jsme tedy chodily ven, ale přesto jsem cítila, že mé dny jsou jeden jako druhý.

Já s drdolem na hlavě, každý den ve stejný čas jsme dělaly to stejné.
A protože s dítětem by máma měla být 3 roky doma (protože takhle to společnost nastavila) tak i já jsem byla rozhodnutá, že zůstanu 3 roky na rodičovské dovolené.

Představa, co se sebou budu, za 3 roky dělat, byla nepředstavitelná.
Kam se vrátím do práce? A co chci vlastně dělat? Mám magisterský titul v oboru speciální pedagogika raného věku-tak třeba do speciální mateřské školy? Nebo někam do denního stacionáře?

Když Anička nastoupila do školky, našla jsem si brigádu jako koordinátorka doučování. Měla jsem možnost komunikovat s lidmi přes telefon a pomáhat jim najít správnou formu doučování. To mě dost bavilo.

 

Nové začátky a příležitosti

Jednoho dne jsem v autobuse potkala svou spolupracovnici z minulých let, kdy jsem dělala asistentku pedagoga. Taky už měla syna, který navštěvoval mateřskou školu s Montessori prvky a řekla mi o tom, že právě v této školce hledají novou posilu. Jen tak jsem poslala životopis a ono to vyšlo.
Stála přede mnou úplně nová etapa. Něco, co jsem nikdy nedělala. Nikdy jsem nepracovala jako učitelka v mateřské škole a nikdy jsem moc nepracovala a neuznávala Montessori styl.
Ale řekla jsme si, že zkusit se má všechno, a tak jsem do toho šla.
První měsíc jsem se cítila hrozně. Neuměla jsem si představit, že bych měla pracovat podle principů Montessori. Kladla jsem si otázky: ,,Co to vlastně je? Jak se dělají pomůcky?“. Najednou bylo přede mnou zase hodně otázek.
Ale nejsem typ člověka, který něco vzdává a tak jsem pozorovala, učila se, četla jsem, studovala....Až mi jednou starší kolegyně, velmi zkušený člověk v oboru, řekla,, Dobrá práce, děláš to velmi dobře- a máš na to talent.“.

Mé současné já

A proto chci ten čas, který budu trávit doma využít smysluplně a naučit rodiče dětí, různých věkových kategorií, jak s nimi komunikovat, jak si s nimi hrát a jak pro ně vytvářet věci, které budou mít smysl.

Třeba se mi podaří naplnit čas i vám – rodičům, kteří se zmítají v čase, den co den, měsíc co měsíc, rok co rok s drdolem na hlavě a s pocitem, že tento čas nevyužili efektivně.

Chci vám díky svému e-booku, kurzům a online videím ukázat, že v tom nejste sami.

A kvůli tomu, že občas křičíte nejste špatní rodiče.

NEJSTE.